preskoči na sadržaj

Državni skup psihologa

Voditeljica: Gordana Vorkapić-Jugovac

ŽSV Labin - Uloga psihologa u procjeni psihofizičkog stanja djeteta

Autor: Gordana Vorkapić-Jugović, 16. 4. 2015.

Na stručnom skupu u Labinu održanom 16. travnja 2015. godine stručni suradnici vrtića, osnovnih i srednjih škola kroz prezentacije i radionički oblik rada raspravljali su o ulozi psihologa u procjeni psihofizičkog stanja djeteta radi upis u prvi razred i mogućim oblicima suradnje u prijenosu informacije o djeci/učenicima na relaciji vrtić/OŠ/SŠ.

Ostale teme: Terapija i aktivnosti pomoću konja, Motivacija kao zvijezda volja prema uspješnom učenju, Mobilna aplikacija Zaustavimo nasilje u školama

Sažeci

Tema: Primjena Pravilnika o postupku utvrđivanja psihofizičkog stanja djeteta, učenika te sastavu stručnih povjerenstava
          - postupak utvrđivanja psihofizičkog stanja djeteta radi upisa u prvi razred, ostvarivanje suradnje s ciljem prijenosa informacija o učenicima na razini vrtić/OŠ/SŠ
 

Voditeljice psihologinje:  Hana Šiljan Bembić, OŠ Ivo Lola Ribar Labin, Lorena Černjul, Centar Liče Faraguna Labin, Tanja Dobić, OŠ Matije Vlačića Labin, Mirjana Dobrić, SŠ Mate Blažina Labin, Dubavka Ujčić Lukšić, OŠ Vladimira Nazora Potpićan, Blaženka Đulabić, OŠ Ivana Batelića Raša, Anna Goreta Giannini, DV Pjerina Verbanac Labin

Cilj predavanja i radionica je otvoriti diskusiju, elaborirati i utvrditi postupke primjene Pravilnika o postupku utvrđivanja psihofizičkog stanja djeteta, učenika te sastava stručnih povjerenstava i osmisliti strukturu mišljenja o karakteristikama predškolaca/učenika kod prelaska u osnovnu/srednju školu. Voditeljice će prezentirati sažetak novog Pravilnika s osvrtom na ulogu školskih psihologa i radnu verziju mišljenja o karakteristikama predškolaca/učenika kod prelaska u osnovnu/srednju školu. Kroz rad u manjim grupama definirat će se konačne verzije mišljenja koja će biti dostupne na korištenje svim zainteresiranim psiholozima.

Plan je izraditi:

1) mišljenje o razvojnom statusu djeteta - upitnik za odgajatelje i str. suradnike vrtića (prelazak vrtić – osnovna škola)

2) prijedlog mišljenja stručnog tima predškolske ustanove koje se dostavlja Uredu državne uprave za potrebe prijevremenog upisa

3) prijedlog upitnika za razrednike i/ili stručne suradnike s ciljem prijenosa relevantnih informacija o učenicima na prijelazu iz osnovne u srednju školu, dogovor o mogućim modelima suradnje

 

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Tema: Terapije i aktivnosti pomoću konja

Sanja Tatković, mag. psih. , Dječji vrtić Medulin, Konjički klub Medulin

Terapije i aktivnosti pomoću konja nova su rehabilitacijska metoda namijenjena djeci s posebnim potrebama te osobama s različitim oštećenjima te psihičkim stanjima i poremećajima.

Predstavljaju vrlo specifičan oblik rehabilitacije koji se provodi uz konja, a ciljevi mogu biti od poboljšanja kvalitete života u širem smislu do specifičnih terapijskih ciljeva.

               Podjela terapije pomoću konja prošla je nekoliko faza pa se od 2009. godine pojavljuje termin intervencije pomoću konja koji se dijeli na dva područja: terapija pomoću konja (fizioterapija, socijalna pedagogija, psihoterapija, radna terapija, logopedija) i aktivnosti pomoću konja (sportsko-rekreacijske, psiho-socijalne i pedagoške aktivnosti). Terapije i aktivnosti pomoću konja (TIAPK) obuhvaćaju složen pristup koji uključuje rad s djecom i odraslima s posebnim potrebama te rad s konjima, stoga je vrlo bitno da  ju provodi posebno educirani stručni tim. Terapijski tim čine voditelj terapije pomoću konja (terapeut), asistent terapeutu i/ili pratnja korisniku, vodič konja te konj.

               Terapija i aktivnosti pomoću konja imaju mnoge pozitivne fizikalne, psihološke, pedagoške i socijalne učinke kao što su: razvoj ravnoteže i koordinacije, istezanje i jačanje mišića, popuštanje grčeva, razvoj samopouzdanja i pozitivne slike o sebi, razvoj emocionalne kontrole, ublažavanje neprihvatljivih oblika ponašanja, osjećaj napretka i uspjeha, razvoj empatije, stvaranje emocionalne privrženosti, povećanje pažnje i koncentracije, razvoj govora i komunikacije i sl.

              TIAPK preporučuje se osobama s intelektualnim teškoćama, hiperaktivnosti, poremećajima u ponašanju, depresijom, smetnjama govora, problemima čitanja i pisanja, smetnjama vida i sluha, cerebralnom paralizom, multiplom sklerozom, progresivnom mišićnom distrofijom, artritisom i sl.

 Voditelj terapije pomoću konja u suradnji s korisnikom, roditeljima, te ostalim stručnjacima izrađuje plan i program rada te evaluira postignuti napredak i rezultate svakog korisnika.

Iako je Terapija pomoću konja nova terapijska metoda, osigurava djelotvornu i stimulativnu terapiju za osobe s invaliditetom, kao i za osobe koje imaju poteškoća u socijalnoj i emocionalnoj adaptaciji. Utječe na rehabilitaciju, habilitaciju te resocijalizaciju te omogućava normalizaciju načina života.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Tema: Motivacija i kreativnost kao zvijezda vodilja prema uspješnom učenju

Karla Golja Milevoj, prof. engleskog i njemačkog jezika i književnosti, SŠ M. Blažine Labin

 

Motivacija, pojam koji često čujemo i o kojem često govorimo. No, što je zapravo motivacija? Najjednostavnije rečeno, sve ono što nas pokreće, što nas vodi k određenom cilju. U obrazovnom okruženju, motivacija potiče učenike na učenje.

Međutim, vrlo često možemo čuti kako se nastavnici suočavaju s nedostatkom  motivacije kod učenika. U ovoj će se prezentaciji kroz nekoliko primjera iz prakse prikazati kako se na zabavan i kreativan način kroz razne projekte učenike može motivirati na učenje, izlazeći iz uobičajenih okvira u kojima se učenici ponekad osjećaju sputano.

 

Tema: Predstavljanje mobilne aplikacije Zaustavimo nasilje u školama

Učenici SŠ M.  Blažine Labin - članovi Vijeća učenika i Gradskog vijeća mladih Labin

Učenici SŠMB-a, članovi Gradskog vijeća mladih i Vijeća učenika  prezentirat će mobilnu aplikaciju Zaustavimo nasilje u školama  kako bi  informirali sudionike o aktivnostima koje predstavljaju dio školskog preventivnog programa  fokusiranog na prevenciji nasilja među mladima.

Aplikacija je nastala u sklopu međunarodnog projekta Thin Line koji su zajednički realizirali Grad Sandnes (Norveška) i njegovo Gradsko vijeće mladih te Grad Labin (Labin - Zdravi grad) i Srednja škola Mate Blažine. Hrvatska verzija aplikacije  prilagodba je norveške mobilne aplikacije Stopp mobbing i skolen. Kreirala ju je norveška novinska agencija Stavanger Aftenblad (uz pomoć mnogobrojnih stručnjaka koji proučavaju nasilje među mladima ili se bave mladima) koja je dala suglasnost za njezin prijevod, korištenje i besplatnu distribuciju u Republici Hrvatskoj u sklopu projekta Thin Line. Sadržaj hrvatske verzije prilagođen je hrvatskim zakonima i protokolima, a uz njihovu suglasnost  korišteni su materijali hrvatskih institucija i udruga koje se bave prevencijom nasilja među mladima.

Aplikacija ima prvenstveno edukativnu ulogu. Poučava što je nasilje, kako prepoznati nasilje, koje su vrste nasilja,  vodi učenika ili roditelja kako riješiti problem , kome se obratiti, tko može pomoći u različitim situacijama (kad je učenik žrtva nasilja ili nasilnik, kad se radi o roditelju čije je djete žrtva nasilja ili nasilnik) te na taj način senzibilizira učenike i roditelje da kažu odlučno „ne“ svim oblicima nasilja, da prepoznaju nasilje te da pravovremeno  potraže pomoć  stručnjaka i institucija.

Sudionici će biti upoznati  i sa linkom na kojem mogu besplatno preuzeti ovu mobilnu aplikaciju na svoje pametne telefone i tablete(androide) i mogućnostima daljnjeg korištenja i primjene.




Kalendar
« Veljača 2025 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

Anketa
Hoće li biti koristi od ovoga web-a



Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
Oglasna ploča
Korisni linkovi

Arhiva dokumenata
CMS za škole logo
Državni skup psihologa / / psiholog.skole.hr / Teodora.Dubrovic@azoo.hr
preskoči na navigaciju